Dietetyczna przekąska

Zdradzę wam dziś przepis na dietetyczna przekąskę. Okryłam ją całkiem niedawno i muszę przyznać, że dla mnie okazała się strzałem w dziesiątkę.

Uprzedzam tylko, że jest to przepis dla fanów ciecierzycy. Choć może znajdzie się ktoś, kto nie lubi, a pod tą postacią przypadnie mu do gustu.

Ja ograniczam spożycie mięsa. Nie jestem wegetarianką, ale ogólnie nie czuję potrzeby jedzenia mięsa. Zdarza mi się zjeść, nie powiem że nie :) Ale generalnie nie potrzebuję go w swoim codziennym jadłospisie. Mój mąż z kolei ma zupełnie inaczej, choć czasem nakłaniam go do spożywania bezmięsnych dań. Mięso mocno zakwasza organizm i ograniczenie jego spożycia wpływa dobrze na organizm. Cieciorka ma dużo białka, więc jest godnym zamiennikiem.


Jestem też takim dziwnym przypadkiem, że bardziej od słodkich przekąsek preferuję słone. Jeśli miałabym do wyboru czekoladę albo orzeszki to wybrałabym orzeszki. No więc podaję wam przepis:


  • namaczamy ciecierzycę (najlepiej wieczorem wstawić i całą noc namaczać)
  • gotujemy przez około 1h- 1,5 h, w razie potrzeby uzupełniając wyparowującą wodę
  • odcedzamy i osuszamy dokładnie
  • nagrzewamy piekarnik do 200 stopni góra/dół
  • blaszkę wykładamy papierem i wykładamy ciecierzycę
  • pieczemy około 15 minut w 200 stopniach góra/dół
  • wyciągamy na chwilę wysypując do miseczki, dodajemy łyżkę oleju sezamowego (lub innego wg preferencji), wsypujemy paprykę (słodką, wędzoną) można dodać szczyptę chili jak ktoś lubi pikantniejsze, sól, można dodać suszony czosnek - dla mnie takie połączenie jest najlepsze bo przypomina smak chipsów, ale dobór przypraw jest dowolny
  • wkładamy z powrotem do piekarnika na około 15 minut, sprawdzając od czasu do czasu czy chrupkość jest odpowiednia.
Polecam i życzę smacznego :)

Komentarze

  1. Uuu fajny przepis 😄muszę wypróbować jak będę miała czas 😃

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.